Aposta per la innovació varietal per tal d’afavorir el consum de fruita

El baix consum de fruita i hortalisses és el causant de l’obesitat, del 85% de les malalties cardiovasculars i del 15% dels càncers

 

Dins del marc de la Fira de Sant Miquel Eurofruit, avui divendres s’ha celebrat la 9a Jornada Agroprés-ICEA-ETSEA-UdL sobre la “Importància de la innovació varietal i dels vivers per a l’èxit productiu, la qualitat i competitivitat de les plantacions fructícoles: poma, pera, préssec i nectarina”.

 

Ignasi Iglesias, doctor enginyer agrònom i responsable del programa d’avaluació varietats de l’IRTA, durant la seva ponència ha posat de manifest que tot i la innovació en el camp de la varietat de fruites tan típiques de les nostres terres com ara la poma, la pera i el préssec, la tendència de consum d’aquestes és clarament a la baixa. Per tant “hi ha alguna cosa que no es fa del tot bé pel que fa a comunicar aquesta innovació al consumidor”.

 

Segons Iglesias, en societats desenvolupades és un fet que el baix consum de fruita i hortalisses, per sota de les recomanacions de l’OMS, és el responsable de l’obesitat, del 85% de les malalties cardiovasculars i del 15% dels càncers. Per tant “s’hauria de fer un esforç per comunicar que consumir fruita és salut i que les innovacions en aquest camp van en aquest sentit. Si venent salut, el consum cada vegada és més baix, està clar que alguna cosa fem malament. Tenim molta innovació, però no es gestiona bé, i aquest és el repte que tenim: que les millores en relació a la innovació, passin al consumidor”.

 

A banda de la salut, la innovació varietal també ha suposat millores pel que fa a la sucositat, la crocanticitat o l’aroma de les noves espècies fructícoles; així com en la comoditat de consum d’aquesta.

 

No obstant totes aquestes millores, Iglesias ha volgut destacar també la lentitud del procés innovador atès el seu elevat cost i la importància que té, en aquest sentit, la genòmica, ja que agilitza el procés mitjançant els anomenats marcadors moleculars lligats a caràcters d’interès i, per tant, abarateix el cost que suposa la innovació.

 

Noèlia Roqué Sala, enginyera agrònoma, tècnica del servei de Sanitat Vegetal-Vivers, DAAM-Lleida ha parlat sobre la panoràmica dels vivers de fruiters pel que fa a l’àmbit empresarial i l’administració pública. La seva ponència s’ha centrat en dos eixos bàsics. D’una banda les principals novetats normatives que afecten les empreses de material vegetal, i en concret la regulació del registre d’empreses proveïdores de material vegetal i les obligacions que això suposa, entre elles l’obligació dels vivers de fer els seus autocontrols; i d’altra banda, de les principals problemàtiques fitosanitàries que en vivers mai s’ha trobat i que és important que continuïn sent una zona lliure d’aquestes malalties.

 

La 9a Jornada Agroprés-ICEA-ETSEA-UdL ha finalitzat amb una taula rodona on el tema principal ha estat la rellevància de les plantes de viver en fructicultura, que ha comptat amb la participació de tècnics, productors i especialistes en la matèria.

 

SM2013-Agropres-1

 

Cañete i Pelegrí reactiven les obres del canal Segarra-Garrigues

Acord per finalitzar l’any 2016 l’embassament de l’Albagés, que amb una capacitat de 80 hm³ permetrà regar més de 8.000 ha 

 

El ministre d’Agricultura, Alimentació i Medi Ambient, Miguel Arias Cañete, i el conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural de la Generalitat de Catalunya, Josep Maria Pelegrí, han anunciat aquest matí que han arribat a un acord per reactivar la construcció de la presa de l’Albagés, del canal Segarra-Garrigues, que ara està paralitzada. Durant l’acte d’inauguració de la 59a edició de la Fira Agrària de Sant Miquel (Saló Nacional de la Maquinària Agrícola) i la 28a edició d’Eurofruit (Fira Professional de Proveïdors de la Indústria Fructícola), que tenen lloc del 26 al 29 de setembre al recinte de Fira de Lleida, Miguel Arias Cañete ha lloat la bona sintonia que hi ha entre el Govern central i la Generalitat, ja que “treballem colze a colze amb el conseller, malgrat les discrepàncies en diferents temes”.

 

Pel que fa al canal Segarra-Garrigues, Cañete ha dit que “el conseller i jo ens hem posat les botes d’aigua” i que les negociacions han permès arribar a un acord per desencallar, sense rebaixes i tal com estava projectada, la construcció de l’embassament de l’Albagés”. Cañete ha afirmat que les fases 4 i 5 estaran acabades el 2014 i que l’embassament de l’Albagés, que amb una capacitat de 80 hm³ permetrà posar en reg més de 8.000 ha, ja estarà construït el 2016.

 

Sobre la PAC, el ministre ha aseverat que el Govern espanyol defensa des de l’any 1996 l’aplicació d’un model únic per a tot l’Estat, però que està obert a introduir les particularitats que es pactin sobre el camp català.

 

D’altra banda, Cañete ha dit que recullen informació sobre l’ús del iodur de plata contra les pedregades i ha admès que “tinc informes detallats, però contradictoris entre si”. El ministre ha apostat per “una agricultura competitiva i Catalunya és un exemple d’empresaris que s’han modernitzat, agrupat i que saben exportar”.

 

Cañete ha remarcat la importància del sector de les fruites i les hortalisses — que representa un 34% de la producció vegetal espanyola— i ha recordat que Catalunya produeix un 48% de les fruites i hortalisses i un 24% de les fruites de pinyol de l’Estat, i que alhora exporta el 65% del total de fruites i hortalisses i el 40% del total de fruita de pinyol que surten del país.

 

El ministre d’Agricultura ha destacat que el sector agrari és el segon de l’Estat pel volum d’exportacions —després del de béns d’equip— i que cal afavorir i centrar els ajuts en els sectors econòmics més dinàmics, competitius i exportadors, com els de les fruites i hortalisses, la vinya i el porcí.

 

D’altra banda, Arias Cañete s’ha referit a la “àmplia bateria d’actuacions” que ha engegat el Govern en l’àmbit agroalimentari, on ha destacat les lleis de mesures per millorar el funcionament de la cadena alimentària, i de foment de la integració de cooperatives i d’altres entitats associatives de caràcter agroalimentari. El ministre ha incidit en els objectius de transparència en les operacions comercials, un millor i més just repartiment del valor afegit que proporciona cada baula de la cadena, i aconseguir un model de major dimensió per enfortir la posició del sector cooperatiu.

 

De forma paral·lela, el ministre ha esmentat les iniciatives engegades en el terreny de la internacionalització i la R+D+i, “amb l’objectiu de guanyar mercats, millorar el desenvolupament de nous productes i fer més eficaços la producció i el consum”.

 

Ajudes per als sectors de les fruites, les hortalisses i la vinya

Josep Maria Pelegrí ha demanat a Cañete que inclogui les hectàrees de fruites, hortalisses i vinya en les ajudes directes del primer pilar de la nova PAC. Pelegrí ha remarcat l’esforç i la ferma voluntat de produir des de la màxima qualitat, “per ser més competitius en el mercat interior i en la nostra voluntat d’internacionalització”. “Aquesta seria, sens dubte, una gran ajuda per al sector, que considero necessària i justa. Com a necessària i justa considero que és una bona assignació dels fons. Volem evitar que es repeteixi una distribució que ha perjudicat als agricultors i ramaders de Catalunya com ha passat en el període 2007-13 amb el PDR (Programa de Desenvolupament Rural), que va significar una pèrdua de fons del 31% del FEADER”.

 

Respecte a l’acord amb el govern espanyol per garantir el finançament i l’aportació econòmica fins a 2017 per continuar les obres del Segarra-Garrigues, Pelegrí ha dit que la inversió der 60 milions d’euros permetrà acabar la primera fase, d’unes 20.000 ha, durant els pròxims 4 anys, i permetrà alhora posar en reg els municipis de Sarroca, Verdú, Castelldans, Aranyó i les Borges Blanques.

 

El conseller ha remarcat també el compromís del Govern amb el sector, i els esforços que s’han fet des del departament per fer possible avançar el 50% del pagament directe de la PAC, que suposaran una injecció de liquiditat de més de 135 milions d’euros el pròxim 16 d’octubre, i que beneficiaran a més de 21.000 agricultors a les comarques de Lleida.

 

L’alcalde de Lleida reivindica el paper de les llotges

De la seva banda, l’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha demanat que el Pla de Política Industrial que està fent el conseller Felip Puig inclogui també el sector agroalimentari, “el més potent dels sectors industrials catalans”. L’alcalde de Lleida s’ha mostrat convençut que un pla industrial per a Catalunya ha de tenir la indústria agroalimentària com a prioritat. «És el primer contribuent al PIB de Catalunya i també decisiu a la resta de l’Estat» i «per la seva naturalesa i la capacitat d’adaptació, és el que aporta més estabilitat a la complexa situació econòmica del país», ha assegurat.

 

El paer en cap ha assenyalat els tres puntals que garanteixen el progrés i les rendes agràries, que són els plans de desenvolupament rurals, els plans de millora de les explotacions i les assegurances agràries. Àngel Ros creu que “cal garantir les aportacions de l’Estat i de la Generalitat per fer possible aquests tres pilars que asseguren una estabilitat i el desenvolupament futur al sector”; així mateix, reivindica garantir la liquiditat per als pagesos i ramaders amb línies de crèdit “com el recordat Institut de Crèdit Agrari”.

 

Ros ha reivindicat també les llotges com el mecanisme més just de fixació de preus als mercats i ha demanat que es busqui el marc legal que les potenciï en aquest sentit.

 

La problemàtica de les pedregades

El president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, ha traslladat al ministre d’Agricultura, Alimentació i Medi Ambient, Miguel Arias Cañete, la problemàtica que suposen les pedregades per al sector agrari de les comarques lleidatanes. Reñé ha recordat que cada any la climatologia posa en perill “l’esforç i el treball de milers de famílies lleidatanes i requereix inversions milionàries de particulars i ajuntaments per reparar els danys”.

 

El president de la Diputació de Lleida ha afegit que la Fira de Sant Miquel, com a “punt de trobada, reflexió i intercanvi de coneixement”, és el millor escenari per parlar d’aquesta i d’altres qüestions que afecten i preocupen el sector agroramader i a totes les institucions locals.

 

Per aquest motiu, la corporació ha organitzat la jornada tècnica “Parlem del iodur de plata”, amb l’objectiu de reunir agricultors, tècnics i científics de prestigi per analitzar l’eficiència i l’eficàcia del iodur de plata com agent antigranís amb criteris objectius, rigorosos i científics. “La Diputació, en nom de tot el territori, no ha volgut defugir el debat, perquè ens hi juguem massa”, ha indicat Reñé.

 

El president de la Diputació de Lleida ha explicat que la Fira de Sant Miquel és també una bona oportunitat per “promocionar la qualitat dels productes i el talent dels productors agroalimentaris”. En aquest sentit, la corporació, dins la campanya “Aliments del territori i tu”, presentarà en el marc del certamen 13 tapes elaborades per cuiners lleidatans de l’Escola d’Hoteleria amb productes gastronòmics de proximitat.

 

Creixement de les exportacions

El president de la Cambra de Comerç i Indústria de Lleida, Joan Simó, ha valorat positivament alguns indicadors econòmics esperançadors com l’estabilització del Producte Interior Brut i la frenada de la caiguda de la demanda interna. Simó ha afirmat que l’activitat exportadora lleidatana continua creixent: entre gener i setembre d’enguany ha augmentat en un 10%, mentre que en els darrers 5 anys les exportacions lleidatanes han crescut en un 47%.

 

Referint-se al sector agrari, Simó ha recordat que els sectors fruiter, cerealístic i porcí ”es troben en un bon moment” i ha mostrat la seva satisfacció per la recent inauguració del Centre Integral de Recerca de la Fruita, el Fruitcentre, “el primer centre de seguiment de la postproducció de la fruita a Catalunya i un dels primers del món”. Segons el president de la Cambra, “aquest equipament científic ha de contribuir a generar nou coneixement i ha de permetre la creació de noves oportunitats de negoci i la generació de valor en el propi sector de la fruita”.

 

El ministre d’Agricultura, Alimentació i Medi Ambient, Miguel Arias Cañete, ha presidit la inauguració de la 59a edició de la Fira Agrària de Sant Miquel i la 28a edició d’Eurofruit, que ha comptat amb la presència del conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural de la Generalitat de Catalunya, Josep Maria Pelegrí; el president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé; l’alcalde de Lleida, Àngel Ros; el delegat del Govern de la Generalitat a Lleida, Ramon Farré, i el president de la Cambra de Comerç de Lleida, Joan Simó.

 

 

Un equip per determinar la maduració del fruit guanya el Premi a la Innovació Tecnològica de la Fira de Sant Miquel

El segon premi ha estat per a un equip dinamitzador i d’aplicació de preparats biodinàmics

 

Un sistema no agressiu per determinar la maduresa de la fruita presentat per l’empresa RUBINAT ELECTRÓNICA INDUSTRIAL (Pavelló 4, estand 423) ha guanyat la 17a edició del Premi a la Innovació Tecnològica de Màquines Agrícoles. De la seva banda, un conjunt d’equip dinamitzador i equip d’aplicació de preparats biodinàmics presentat per MAQUINÀRIA ATOMITZADORA (MAKATO) (Exterior, estand E4-4030) ha guanyat el segon premi. El guardó ha estat convocat en el marc de la 59a edició de la Fira de Sant Miquel i la 28a edició d’Eurofruit, salons que se celebren en el recinte de Fira de Lleida del 26 al 29 de setembre (fins al dia 28 en el cas d’Eurofruit).

 

Rubinat Electrónica Industrial, empresa de Golmés, ha guanyat el Primer Premi, dotat amb 1.000 euros, amb un sistema de determinació no destructiu de l’estat de maduració del fruit en el procés automàtic de classificació, model IFA, dissenyat i fabricat per GREEFA. Aquest sistema analitza amb precisió la polpa del fruit i aporta la informació necessària per poder posar la fruita al mercat en els seu grau just de maduresa o guardar-lo a la càmera.

 

Makato, empresa de Balaguer, ha guanyat el Segon Premi amb un pack format per un dinamitzador model DIN-MAK i un equip d’aplicació de preparats biodinàmics. El dinamitzador provoca una rotació dels preparats fets amb elements naturals per tal d’activar les seves forces vitals. L’aplicador està connectat al tractor i permet fer el tractament amb dosis baixes i respectant els criteris de l’agricultura biodinàmica. Aquests aparells permeten cobrir les necessitats del sector —encara desconegut, però en procés de creixement— de l’agricultura biodinàmica.

 

El Premi a la Seguretat en el Disseny de Màquines Agrícoles i el Concurs d’Innovacions en el Sector Fructícola han quedat enguany deserts.

 

Objectiu del premi

Cal recordar que l’objectiu del Premi a la Innovació Tecnològica de Màquines Agrícoles és distingir les màquines agrícoles i els equips de transport, maneig, classificació i embalatge de productes agrícoles que incorporin avenços en les prestacions i una millor protecció dels usuaris. El jurat valora, especialment, els avenços en el disseny i la concepció de la màquina, l’ús de materials nous, les aplicacions innovadores d’automatismes, les tècniques de visió artificial i la robòtica i l’adopció de criteris d’enginyeria concurrent i de solucions innovadores, destinades a aplicar el reglament vigent sobre mesures de seguretat de les màquines.

 

El Premi a la Innovació Tecnològica de Màquines Agrícoles està convocat per Fira de Lleida i està patrocinat pel Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya i el Col·legi d’Enginyers Tècnics Industrials de Lleida.

 

El Jurat del premi

El Jurat està integrat per membres del Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya, del Col·legi d’Enginyers Tècnics Industrials de Lleida, del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural; del Departament d’Innovació, Universitats i Empresa; del Ministeri de Medi Ambient, Medi Rural i Marí; de l’Estació Experimental de Lleida de l’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA); del Departament d’Enginyeria Agroforestal de la Universitat de Lleida; del Departament d’Enginyeria Agroalimentària i Biotecnologia de la Universitat Politècnica de Catalunya, i del Comitè “Tractores y Maquinaria Agrícola” d’AENOR.

 

Els premis es lliuraran en la cerimònia de cloenda de la Fira Agrària de Sant Miquel i del saló Eurofruit, que tindrà lloc el diumenge 29 de setembre a les 18 h. Durant la celebració dels certàmens les màquines i els equips que hagin optat als guardons s’exposen en els estands de les empreses candidates.

 

 

Arias Cañete inaugura la Fira de Sant Miquel i el “nou” Saló Eurofruit

El ministre d’Agricultura dóna el tret de sortida a un Sant Miquel amb plena ocupació i a un Eurofruit convertit en saló professional de proveïdors de la indústria fructícola

 

Miguel Arias Cañete, ministre d’Agricultura, Alimentació i Medi Ambient presidirà demà dijous, a les 12.15 h, la inauguració de la 59a edició de la Fira Agrària de Sant Miquel (Saló Nacional de la Maquinària Agrícola), que se celebra del 26 al 29 de setembre, i la 28a edició d’Eurofruit (Fira Professional de Proveïdors de la Indústria Fructícola), que té lloc del 26 al 28 de setembre. Ambdós salons apleguen 348 expositors directes procedents d’arreu de l’Estat i d’altres països com Alemanya, Anglaterra, França, Itàlia, Holanda i Portugal, distribuïts en una superfície neta de 26.500 m² (que suposa la plena ocupació del recinte). Aproximadament un terç d’aquests expositors pertanyen a Eurofruit.

 

Una de les principals novetats de l’edició d’enguany és la reestructuració i la renovació del saló Eurofruit que, a partir d’aquesta edició, es professionalitza i es converteix en la Fira Professional de Proveïdors de la Indústria Fructícola. El nou Eurofruit, que neix com a resultat de la col·laboració entre Fira de Lleida i l’Associació Empresarial de la Fruita de Catalunya (Afrucat), passa a ser l’únic saló d’aquestes característiques a l’Estat. El certamen, que s’adreça únicament als professionals de la indústria fructícola i s’especialitza en el sector primari, creix a més en 2.000 m2.

 

Altres elements destacables de saló són l’Illa del Reg (al Pavelló 3), un workshop de proveïdors i de diferents Comunitats de Regants de Catalunya; la nova zona de presentacions de productes i serveis dels expositors d’Eurofruit (Pavelló 5); l’exposició de varietats fructícoles de l’IRTA (Pavelló 5); així com el creixement del sector de l’automoció, les bioenergies (biomassa) i la maquinària agrícola.

 

L’àrea d’exposició ofereix també innovacions tecnològiques com la presentació que Agropixel SL, un servei de teledetecció i de sistemes d’informació geogràfica que permeten als gestors de finques identificar la millor fruita per obtenir un major valor afegit i als tècnics de camp millorar el rendiments de grans extensions agrícoles i reduir costos. L’empresa exposa l’avioneta DG 505 Mb, que serveix per fer vols a baixa alçada amb una càmara multiespectral.

 

Quan a l’àmbit agroalimentari, cal destacar l’Espai Gustum, un apartat destinat a promocionar la gastronomia lleidatana en el que els visitants podran tastar tapes elaborades amb productes locals. Per seleccionar les 13 tapes, una per comarca, s’ha convocat un concurs de receptes obert a tots els restaurants de la demarcació.

 

La manifestació firal acull un ampli programa paral·lel que inclou 75 activitats professionals.

 

D’aquestes 75 activitats, 40 són jornades tècniques i presentacions de productes, 6 reunions professionals i 29 activitats relacionades amb l’Espai Gustum. El saló obre diàriament de 10 a 20 h.

 

 

Jornada tècnica «Parlem del iodur de plata»

A les nostres comarques patim periòdicament tempestes acompanyades de pedra que malmeten conreus i equipaments urbans. Fins al moment no s’ha arribat a cap consens sobre possibles fórmules per minimitzar els danys que es produeixen. El que és malauradament cert és que l’economia lleidatana es veu enormement perjudicada per aquests episodis que es repeteixen cada any de manera reiterada.

 

Amb l’objectiu de cercar solucions a aquesta problemàtica, el passat 20 de juliol la Diputació va organitzar una trobada per fer una valoració serena i general sobre la conveniència o no de la utilització del iodur de plata, sistema que fa un temps es va deixar d’emprar. Aquell dia es va acordar donar continuïtat al debat durant la Fira de Sant Miquel de Lleida.

 

És per això que us convido a assistir a la jornada tècnica PARLEM DEL IODUR DE PLATA que tindrà lloc en el marc de la Fira de Sant Miquel de Lleida el proper divendres 27 de setembre a les 15,45 hores a la Sala de Congressos del Palau de Vidre de la Fira de Lleida.

 

En el següent enllaç es pot descarregar el tríptic amb el programa de la jornada (PDF, 1,3 MB).

 

Esperant comptar amb la vostra presència, rebeu una cordial salutació.

 

Joan Reñé i Huguet

President de la Diputació de Lleida

 

SM2013-Jornada-Iodur-Plata

 


Informació facilitada per l’empresa expositora.

La Fira de Sant Miquel repeteix la plena ocupació amb 348 expositors

La gran novetat d’enguany és la renovació d’Eurofruit, que es converteix en el saló professional de proveïdors de la indústria fructícola

 

La 59a edició de la Fira Agrària de Sant Miquel (Saló Nacional de la Maquinària Agrícola), que se celebrarà del 26 al 29 de setembre, i la 28a edició d’Eurofruit (Fira Professional de Proveïdors de la Indústria Fructícola), que tindrà lloc del 26 al 28 de setembre, aplegaran al recinte de Fira de Lleida 348 expositors directes distribuïts en una superfície neta de 26.500 m² (que suposarà la plena ocupació del recinte). Ambdós salons oferiran un ampli programa paral·lel que inclou 75 activitats professionals.

 

Una de les principals novetats és la reestructuració i la renovació del saló Eurofruit que, a partir d’aquesta edició, es professionalitza, adquireix vida pròpia i es converteix en la Fira Professional de Proveïdors de la Indústria Fructícola. El nou Eurofruit, que neix com a resultat de la col·laboració estreta entre Fira de Lleida i l’Associació Empresarial de la Fruita de Catalunya (Afrucat), passa a ser l’únic saló d’aquestes característiques a l’Estat. El certamen s’adreça únicament als professionals de la indústria fructícola i s’especialitza en el sector primari.

 

Enguany també hi haurà l’Espai Gustum, un aparador de la gastronomia de les comarques lleidatanes, en què els visitants podran tastar tapes elaborades amb productes locals. Per seleccionar les 13 tapes, una per comarca, s’ha convocat un concurs de receptes obert a tots els restaurants de la demarcació.

 

El president de la Cambra de Comerç i Indústria de Lleida i president de la Comissió Delegada del Patronat, Joan H. Simó, ha destacat la renovació d’Eurofruit, “que es professionalitza i permetrà que Sant Miquel sigui més gran de l’habitual”. El delegat del Govern de la Generalitat de Catalunya, Ramon Farré, ha remarcat la col·laboració público-privada per crear el nou Eurofruit i ha anunciat que “la Generalitat tindrà un estand propi a Sant Miquel enfocat als regadius i organitzarà diferents sessions i jornades tècniques sobre esls costos dels regadius, les dejeccions ramaderes o la fertilització”.

 

El vicepresident primer de la Diputació de Lleida, Miquel Padilla, ha mostrat la seva satisfacció per “l’ampliació de la superficie coberta en 2.000 m²” i ha destacat la presència de l’Espai Gustum, “en què els visitants podran tastar tapes elaborades amb productes locals”. El tinent d’alcalde i regidor de Promoció Econòmica, Rafael Peris, ha remarcat la col·laboració público-privada en l’organització de la fira “que hauria de ser l’objectiu de la resta de fires que es desenvolupen a Lleida” i ha valorat positivament “el pas endavant d’Eurofruit, amb la seva professionalització i l’especialització”.

 

El director d’Afrucat i col·laborador d’Eurofruit, Manel Simón, ha destacat que amb el nou Eurofruit els proveïdors podran oferir als professionals del sector de la fruita les seves novetats i innovacions, ja sigui en el camp de la logística, el packaging, el final de línia, la robotització, el disseny, etc. Depenent de l’èxit del saló, Simón no descarta que en els pròxims 3 o 4 anys Eurofruit pugués tenir vida pròpia, independitzar-se de Sant Miquel i celebrar-se en unes altres dates.

 

El director general de Fira de Lleida, Oriol Oró, ha destacat que un terç dels 348 expositors participen en el saló Eurofruit, que ha guanyat espai i ocuparà el Pavelló 4 i una superfície coberta de 2.000 m².

 

D’altres novetats destacables de la Fira de Sant Miquel són la creació de l’Illa del Reg (al Pavelló 3), un workshop de proveïdors i de diferents Comunitats de Regants de Catalunya; una nova zona de presentacions de productes i serveis dels expositors d’Eurofruit (Pavelló 5); l’exposició de varietats fructícoles de l’IRTA (Pavelló 5); una zona del sector de l’automoció, i l’exposició de l’avioneta DG 505 Mb. També cal fer esment de la col·laboració de la fira amb associacions i ONG com ara AECC-Catalunya contra el Càncer, protectores d’animals, el Banc de Recursos i la Fundació Vicente Ferrer.

 

De les 75 activitats paral·leles, 40 són jornades tècniques i presentacions de productes, 6 reunions professionals i 29 activitats relacionades amb l’Espai Gustum.

 

En el capítol d’activitats paralel·les cal incidir també en la convocatòria de quatre guardons ja consolidats com el XLII Premi del Llibre Agrari (amb 42 obres participants) i el XVII Premi a la Innovació de Màquines Agrícoles, el XVII Premi a la Seguretat en el Disseny de Màquines Agrícoles i el XVII Concurs d’Innovacions en el Sector Fructícola.

 

La inauguració de la Fira de Sant Miquel tindrà lloc el dijous, dia 26, a les 12.15 h, sota la presidència de Miguel Arias Cañete, ministre d’Agricultura, Alimentació i Medi Ambient. La cloenda del saló serà el diumenge, dia 29, a les 18 h i anirà a càrrec de Josep Maria Pelegrí, conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural de la Generalitat de Catalunya. El saló obrirà diàriament de 10 a 20 h.

 

Cal afegir que la comunicadora visual, creativa i emprenedora Montse Torrelles, de l’empresa La Gràfica, és l’autora de la litografia commemorativa de la 59a Fira de Sant Miquel, iniciativa que assoleix la novena edició. L’obra, titulada “Geoagrària”, representa per mitjà d’una composició quasi abstracta en forma de fruit les noves tecnologies en el món agrari i les xarxes de comunicació.

 

 

Forja Gerard Pons estarà present a la Fira de Sant Miquel

Disposem de la millor maquinària i fem servir tècniques artesanals de forja per a elaborar productes propis, únics i diferents així mateix les tècniques més innovadores: treballs en calent, torsionats, picats, etc. per tal de poder satisfer els nostres clients amb productes de màxima qualitat.

 

A més també subministrem peces, muntants, models estàndard i models especials amb diferents acabats perquè vostès puguin fer les seves pròpies creacions.

 

El compromís en el treball, l’acompliment de les dates de lliurament, la recerca constant en la innovació del sector i la relació qualitat-preu són algunes de les virtuts que ens caracteritzen.

 

El nostre principal objectiu és poder satisfer totes les demandes dels nostres clients, sempre amb una qualitat de treball òptima.

 

No dubti a venir a visitar-nos i a demanar-nos pressupost sense cap mena de compromís.

 

L’esperem!

 

FORJA GERARD PONS

Vial Nord, s/n

25264 Vilanova de Bellpuig (Lleida)

973 324 393 – 626 184 936

www.forjagerardpons.cat

 


Informació facilitada per l’empresa expositora.

Conterol estarà present a la Fira de Sant Miquel amb productes del seu ampli catàleg

Conterol és una empresa especialitzada en transport, emmagatzematge i maneig de substàncies perilloses i no perilloses, així com seguretat, protecció i neteja del lloc de treball. Durant la Fira de Sant Miquel estarà present amb alguns dels productes del seu ampli catàleg.

 

Una de les novetats que presentaran durant la fira seran els sortidors mòbils, tant d’AdBlue com de gasolina i gasoil. Aquesta és una solució pràctica per a l’ompliment de vehicles en els camps, dotats de dipòsit, bombes elèctriques i pistoles de proveïment.

 

Altres dels productes que podrem trobar seran les cisternes flexibles. Conterol compta amb una àmplia gamma, ja sigui per a l’emmagatzematge de carburants com d’aigües residuals, abonament, purins i efluents de granja o aigua. Totes elles compten amb les mesures de seguretat exigides per les autoritats, són fàcils d’instal·lar i ofereixen una gran resistència i durada.

 

Finalment, també trobarem caixes d’emmagatzematge per a tot tipus de productes perillosos i no perillosos i dipòsits per a la depuració d’aigües residuals domèstiques.

 

Podeu consultar tot el catàleg a la seva pàgina web www.conterol.es

 

 


Informació facilitada per l’empresa expositora.

Natural Farming s’estrena a la Fira de Sant Miquel

NATURAL FARMING és una empresa que basa la seva filosofia en tecnologies d’alta eficàcia per aconseguir les màximes produccions agrícoles.

Aquestes produccions s’aconsegueixen mitjançant la modificació dels sistemes nutritius i amb la metodologia que apliquem en el control de les plagues.

Les nostres bases són la modificació dels sòls, el respecte a les plantes i el control de l’aigua, amb les aconseguim preservar el medi ambient i disminuir els costos de producció.

Per això comptem amb els productes de:

HUMAGRO: Empresa nord-americana present al mercat internacional agrícola des de 1982.

Els seus productes estan basats en la MICRO CARBON TECHNOLOGY i el resultat són biopesticides amb certificats OMRI i residus zero i NUTRIENTS amb els quals es poden realitzar tot tipus de mescles i aprofitables al 100%.

VIP CONTROL: Empresa que treballa des de l’any 2002 en la lluita biològica en cultius d’interior i exterior, produint els seus propis insectes (posseint insectes en exclusiva) amb el seu equip d’entomòlegs.

SINTROPIA: Empresa dedicada a la reproducció natural de microorganismes aerobis i anaerobis que actuen conjuntament sent de gran efectivitat en sòls i plantes.

En constant desenvolupament gràcies a la feina en R+D al costat de la Universitat de Biologia de Còrdova.

ASECA: Biocida i coajudant sense residus aplicable en camps tan diferents com són les plantes, cambres, magatzems, envasos, productes de quarta gamma, aigua etc .

El resultat de la tecnologia ASECA és una solució natural que oxida gèrmens patògens (també MRSA), bacteris, fongs i virus, reduint i eliminant sense formar resistències.

DISPOSITIUS PROTECT-MV: Protector volumètric que aïlla fruita, carns, flors, plantes impedint l’entrada de fongs, insectes, humitat i mantenint un microclima interior que permet conservar i mantenir totes les propietats dels productes sense permetre la deshidratació dels mateixos.

 

http://www.grupoviro.com/natural-farming/

 

 


Informació facilitada per l’empresa expositora.

Un any més, Jympa assisteix a la Fira de Sant Miquel

JYMPA MAQUINÀRIA AGRÍCOLA: visiti’ns a FIRA SANT MIQUEL i conegui les nostres novetats.

 

Un any més JYMPA MAQUINÀRIA AGRÍCOLA assisteix a FIRA SANT MIQUEL per a presentar la nostra amplia gamma de productes per a la preparació del sòl.

 

Entre els nostres fabricats podrà conèixer les noves màquines combinades, màquines que es caracteritzen per la seva funcionalitat i versatilitat i dissenyades per a millorar la productivitat en els treballs agrícoles, estalviant temps i diners.

 

OPTIMAX 3: Combina el treball d’un subsolador amb el d’una grada ràpida. Màquina premiada a la Innovació Tecnològica en la passada Fira de Sant Miquel.

 

FURIOUS TERRA: ideal per a treballar sobre qualsevol tipus de rastrolls.

 

Ens trobareu a l’estand E3-3115

Us hi esperem!!!

 

Més informació: www.jympa.com

 

 


Informació facilitada per l’empresa expositora.