Promoció amb la nova imatge de la Fira de Sant Miquel

Fira de Lleida continua la promoció de la 56a edició de la Fira Agrària de Sant Miquel i de la 25a edició d’Eurofruit (Saló Internacional del Sector de la Fruita) amb la penjada de banderoles a diversos vials de la ciutat de Lleida. La campanya se centra en una nova imatge de la manifestació firal en la que apareixen una sèries d’elements relacionats amb el món agrari (un tractor amb un remolc que representa una fruita i unes fulles d’arbre).

La il·lustració, creada per l’empresa La Gràfica de Lleida, vol incidir en elements tradicionals relacionats amb l’agricultura i amb la Fira de Sant Miquel i Eurofruit però també en el factor de la modernitat (la tecnologia com element dinamitzador del sector). Així, la poma, el tractor, i les fulles estan construïts a partir d’engranatges mecànics de metall. El disseny presenta una imatge tridimensional que relaciona elements de la natura amb la tècnologia, donant al conjunt un aire de modernitat.

La campanya publicitària de la Fira de Sant Miquel inclou també insercions publicitàries en revistes especialitzades d’ambit estatal, així com anuncis en diaris i radio. Igualment, Fira de Lleida ha portat a terme una acció directa de promoció en fires internacionals del Marroc i de França com el SIAM-Saló Internacional d’Agricultura del Marroc, el Miffel-Salon Néditerranéen de la Filiere Fruits et Légumes a Avignon, el SIFEL d’Agen, el Vinitech de Bordeaux o el Salon de l’Agriculture de Tarbes, així com a Senda i Ferma de Barbastre i a la FIMA de Saragossa.

La Fira de Sant Miquel i Eurofruit tindran lloc del 30 de setembre al 2 d’octubre de 2010 en el recinte de Fira de Lleida. Aquesta edició la fira s’ha reduït a 4 dies atenent una de les peticions dels expositors. Cal recordar que la darrera edició d’aquests salons va rebre més de 180.000 visitants, amb un total de 336 expositors i 90 activitats paral·leles.

 

Promoció de la Fira de Sant Miquel al Saló Ferma

L’objectiu es captar expositors i visitants de l’Aragó. Fira de Lleida està portant a terme una nova acció promocional en la 49a Fira Regional de Barbastre (FERMA), certamen que té lloc del 27 al 29 d’agost a la població altoaragonesa. L’objectiu de la iniciativa és captar expositors i visitants de l’Aragó, i més concretament de la Franja, per a la Fira de Sant Miquel, a més de donar cobertura a alguns expositors del saló lleidatà que s’han desplaçat a Barbastre per comercialitzar els seus productes.

L’acció s’emmarca dins del projecte Plataforma de Eventos Pirineos (PEP), ens destinat a afavorir l’intercanvi i la captació d’expositors i visitants del qual formen part la institució lleidatana, la Institución Ferial de Barbastro, Saint-Gaudens Pôle Expo i SEAE de Tarbes.

La representació lleidatana ha estat encapçalada per Oriol Oró, director general de Fira de Lleida, que ha participat en la inauguració del saló i que mantindrà diversos contactes amb potencials expositors de Sant Miquel.

Han participat en la inauguració de FERMA l’alcalde de Barbastre i president de la Diputació d’Osca, Antonio Cosculluela; el conseller d’Agricultura i Alimentació de l’Aragó, Gonzalo Arguilé; l’alcaldesa de Sariñena, Lorena Canales; el president de la Institució firal de la localitat, Jesús Lobera; el director de FERMA, Rosendo Guiral, i els representants polítics i institucionals de Saint Gaudens i Tarbes.

Amb una superfície de 17.000 m2 d’exposició, 129 expositors i la previsió de rebre més de 25.000 visitants, FERMA és la fira capdavantera de l’Alt Aragó i de la província d’Osca.

Els expositors del saló de Barbastre procedeixen d’Aragó (65%), Catalunya (9%), França (7%) i altres zones de l’Estat espanyol (19%). Més del 40% dels expositors pertanyen al sector de l’agroalimentació, mentre que el sector de comerç i serveis represente un 25%, les noves tecnologies un 7%, la maquinària agrícola un 7% i l’automoció un 5%.

 

La Fira Agrària de Sant Miquel assoleix el 95% d’ocupació

La 56a edició de la Fira Agrària de Sant Miquel i la 25a edició d’Eurofruit (Saló Internacional del Sector de la Fruita) han assolit el 95% d’ocupació quan encara manca un mes per obrir portes. El director general de la Institució Firal, Oriol Oró, considera que el “ritme de contractació és bo” i que “tot i la situació econòmica, aquests salons segueixen essent una cita important per al sector agrari i una eina vàlida per revitalitzar les operacions comercials”.

Oró ha explicat també que expositors i visitants trobaran enguany algunes millores organitzatives i d’instal·lacions, com per exemple una optimització en la sectorització del certamen. Així, el Pavelló 4 acollirà els expositors d’Eurofruit, el Pavelló 3 serà multisectorial i albergarà els expositors institucionals, el Pavelló 1 serà per a empreses d’alimentació i la superfície exterior estarà ocupada per tractors i maquinària agrícola.

El director general ha recordat que el recinte de la Fira de Sant Miquel disposarà també d’una nova entrada a l’altura de la rotonda situada an l’avinguda que connecta el nou Pont de Príncep de Viana amb l’antiga N-II. Aquest accés s’afegirà a l’entrada principal de la fira (Avinguda dels Camps Elisis), al del Camí de Picos (al costat del Pavelló 4), al situat davant de la passarel·la de vianants que creua el Segre i al de l’Avinguda Alacant (aquest darrer sense taquilla).

D’altra banda, l’Ajuntament de Lleida ha habilitat un espai de 3.500 m2 a la vora del pont de Príncep de Viana com a aparcament gratuït proper al recinte firal. L’aparcament és situat en l’espai entre el camí de Granyena, la nova avinguda Victoriano Muñoz Oms i l’avinguda Josep Tarradellas, i permet 350 places d’estacionament.

El Saló Nacional de la Maquinària Agrícola és una exposició de les principals empreses del sector agrícola del país. S’hi poden trobar equips de sembra i plantació, equips per la manipulació i trasllat de productes agrícoles, maquinària pesada, màquines per a l’aplicació d’adobs i tractaments fertilitzants, màquines per a la recol·lecció, tractors, recanvis, i tot tipus d’equips i serveis per a l’agricultura (gestió residus, rec, transport i automoció, eines, adobs, productes químics i naturals, etc), equips i serveis per a la ramaderia (gàbies, equips per a granges i tractament de residus, nutrició animal, instal·lacions per a pinsos, etc) i altres serveis, com els financers o les assegurances.

La Fira de Sant Miquel es complementa amb una variada gamma d’activitats paral·leles com ara jornades tècniques, reunions professionals i convocatòries de premis i concursos.

La Fira de Sant Miquel i Eurofruit tindran lloc del 30 de setembre al 2 d’octubre de 2010 en el recinte de Fira de Lleida. Aquesta edició la fira s’ha reduït a 4 dies atenent una de les peticions dels expositors. Cal recordar que la darrera edició d’aquests salons va rebre més de 180.000 visitants, amb un total de 336 expositors i 90 activitats paral·leles.

 

El premi del llibre agrari de la Fira de Sant Miquel rep 29 obres

Control de plagues, medi ambient i la fruticultura, els temes més tractats en les obres presentades al guardó, dotat amb 6.000 euros.

La 39a edició del Premi del Llibre Agrari, guardó organitzat per Fira de Lleida en el marc de la Fira Agrària de Sant Miquel-Eurofruit, ha rebut un total de 29 obres que centren els seus continguts en temes agraris, ramaders i forestals. El premi, dotat amb 6.000 euros, serà lliurat en el decurs de la celebració de la 56a edició de la Fira Agrària de Sant Miquel i la 25a edició del saló Eurofruit, certàmens que tindran lloc 30 de setembre al 3 d’octubre de 2010.

Una tercera part dels treballs presentats fan referència a l’àmbit del control de plagues, el medi ambient i la fruticultura. La resta abasten temàtiques tan variades com el reg, l’horticultura, l’enologia, la crisi del sistema agroalimentari, la seguretat alimentària, la història de l’agricultura, l’economia agrària, l’avicultura, la ramaderia bovina, els incendis forestals, el folklore agrari o la influència de la lluna en l’agricultura.

Els objectius del premi són distingir les obres publicades recentment (entre l’1 de juny de 2009 i el 31 de maig d’aquest any) que suposen una aportació remarcable dins l’àmbit agrari espanyol i estimular la creació de nous treballs de caràcter científic, tècnic o divulgatiu que permetin incrementar la literatura destinada al sector agrari.

El jurat està integrat per professionals i tècnics de les disciplines de les obres presentades i per representants de cadascuna de les institucions patrocinadores (Col·legi d’Enginyers Tècnics Agrícoles i Pèrits Agrícoles de Catalunya, Col·legi d’Enginyers Agrònoms de Catalunya, Col·legi de Veterinaris de Lleida, Col·legi d’Enginyers de Monts i “la Caixa”).

El llibre guanyador de l’edició del 2009 va ser La savia como índice de fertilización, obra escrita pels professors de la Universitat Autònoma de Madrid Carlos Cadahía, Ivan Frutos i Enrique Eymar. El llibre, publicat per l’editorial Mundi-Prensa, és un manual amb normatives que permeten utilitzar la saba per al diagnòstic de nutrició i per a la millora de la fertilització dels cultius.

 

Promoció de la Fira de Sant Miquel al saló senda de Barbastre

Fira de Lleida ha portat a terme una nova acció de promoció de la Fira Agrària de Sant Miquel al Saló d’Ecologia i Medi Ambient celebrat els dies 29 i el 30 de maig al recinte de Fira de Barbastre. L’acció s’emmarca dins del projecte Plataforma de Eventos Pirineos (PEP), ens destinat a afavorir l’inertercanvi i la captació d’expositors i visitants del qual formen part la institució lleidatana, la Institución Ferial de Barbastro, Saint-Gaudens Pôle Expo i SEAE de Tarbes. La campanya de promoció de la Fira de Sant Miquel a la onzena edició de Fira Senda, vehiculada a través d’un estand propi, va comptar també amb la presència del director general de Fira de Lleida, Oriol Oró, que va participar a l’acte d’inauguració i va mantenir trobades amb diferents representants institucionals i del món de l’empresa. Van intervenir en l’acte inaugural l’alcalde de Barbastre i president de la Diputació Provincial d’Osca, Antonio Cosculluela; el president de la Fira de Barbastre, Jesús Lobera; el vicepresident de la Cambra Agrícola de Tarbes, Christian Puyo (en representació dels socis de la Plataforma de Eventos Pirineos) i Vanesa Galera, directora del certamen. El saló Senda va registrar la presència de 30 expositors procedents d’Osca, Saragossa, Barcelona, Huelva, França i Lleida (aquests darrers en virtud del projecte Plataforma de Eventos Pirineos). Al certamen es van exposar productes ecològics per a nadons, tractaments d’aigües, calefacció ecològica, estacions de depuració, calderes de biomassa, productes naturals per a la llar, cosmètica artesana, i productes agroalimentaris ecològics, a més dels estands institucionals. En el marc de la Fira Senda de Barbastre es va celebrar també el I Congrés per a la Sostenibilitat del Medi Rural, que va tenir lloc del 26 al 28 de maig al Centre de Congressos. Fira de Lleida forma part de la xarxa Plataforma de Eventos Pirineos (PEP), finançada per la Unió Europea en el marc del POCTEFA (Programa Operatiu de Cooperació Territorial Espanya-França-Andorra 2007-2013). Aquest projecte té l’objectiu d’utilitzar i posar en comú les plataformes firals d’ambdós vessants del Pirineu per potenciar l’intercanvi comercial, cultural i social entre les zones transfrontereres implicades.

 

El col·lectiu de tractors exposarà a la Fira de Sant Miquel

Formalitzat aquest vespre l’acord entre els representants d’aquest sector i la Fira de Lleida Representants del col·lectiu del sector dels tractors han acordat exposar a la pròxima edició de la Fira de Sant Miquel després de la reunió celebrada aquesta tarda amb representants de la Fira de Lleida a les oficines de la Institució firal. En el decurs de la trobada, presidida per Àngel Ros, alcalde de Lleida i president del Patronat de la Fundació La Fira de Lleida, i per Joan H. Simó, president de la Comissió Delegada de la Fira, s’ha materialitzat el principi d’acord establert en reunions anteriors i s’ha concretat en 5,5€/m2 (la tarifa oficial per a exposar en àrea exterior) el preu a pagar pels expositors de tractors. Han participat en la reunió Àngel Ros, alcalde de Lleida; Joan Simó, president de la Cambra de Comerç i Indústria de Lleida; Josep Presseguer, vicepresident de la Diputació de Lleida, i Oriol Oró, director general de la Fira de Lleida, a més dels representants sector dels tractors. Ros ha explicat que aquest consens respon a la voluntat de totes les parts implicades de facilitar la presència en la Fira de Sant Miquel “d’un sector important i amb una llarga trajectòria dins del saló”, i ha afegit que l’acord “és beneficiós per als tractoristes, per als visitants i per a la pròpia Fira”. La 56a edició de la Fira Agrària de Sant Miquel i la 25a edició d’Eurofruit (Saló Internacional del Sector de la Fruita) tindran lloc del 30 de setembre al 2 d’octubre de 2010 en el recinte de Fira de Lleida. Aquesta edició la fira s’ha reduït a 4 dies atenent una de les peticions dels expositors. Cal recordar que la darrera edició d’aquests salons va rebre més de 180.000 visitants, amb un total de 336 expositors i 90 activitats paral·leles.

 

La fira de Sant Miquel es promociona al saló d’agricultura del Marroc

El director general de Fira de Lleida, Oriol Oró, participa des del 28 d’abril fins l’1 de maig en la missió comercial que l’Associació de Fires Espanyoles (AFE) i l’Institut Espanyol de Comerç Exterior (ICEX) organitzen a la 5a edició de SIAM. Saló Internacional d’Agricultura al Marroc, que té lloc a la ciutat de Meknès. L’objectiu de la Institució firal lleidatana és promocionar la Fira Agrària de Sant Miquel —contactant amb visitants i expositors potencials— en el que està considerat un altres dels salons agrícoles de referència en l’àmbit de la Mediterrània.

 

Nova edició del Premi del llibre agrari de Fira de Lleida

El guardó, convocat en el marc de la Fira Agrària de Sant Miquel i Eurofruit, està dotat amb 6.000 euros Fira de Lleida ha convocat el XXXIX Premi del Llibre Agrari, guardó organitzat en el marc de la 56a edició de la Fira Agrària de Sant Miquel i la 25a edició del saló Eurofruit, certàmens que tindran lloc 30 de setembre al 3 d’octubre de 2010. Els objectius del premi, que té una dotació de 6.000 euros, són distingir les obres publicades recentment que suposen una aportació remarcable dins l’àmbit agrari espanyol i estimular la creació de nous treballs de caràcter científic, tècnic o divulgatiu que permetin incrementar la literatura destinada al sector agrari. Al guardó poden optar les obres publicades a l’Estat espanyol per editorials, institucions o autors sobre temes relacionats amb la producció agrària i forestal, la indústria alimentària, els espais verds, la gestió del territori, la preservació ambiental i l’àmbit rural, en general. Opten al premi els llibres escrits en qualsevol de les llengües oficials de l’Estat espanyol que hann estat editats durant el període comprès entre el dia 1 de juny de 2009 i el 31 de maig de 2010. L’entitat o persona participant haurà de remetre com a mínim cinc exemplars de l’obra presentada abans del dia 14 de juny de 2010 a la següent adreça: Fira de Lleida. Premi del Llibre Agrari. Apartat de correus 106 de Lleida. El veredicte del jurat es farà públic el mes de setembre de 2010 i el lliurament del Premi es durà a terme durant la cerimònia de cloenda de la 56a edició de la Fira de Sant Miquel. En aquest acte, l’autor que hagi obtingut el primer premi exposarà els aspectes fonamentals de l’obra guanyadora i rebrà 6.000 euros i una placa commemorativa. El jurat està integrat per professionals i tècnics de les disciplines de les obres presentades i per representants de cadascuna de les institucions patrocinadores (Col·legi d’Enginyers Tècnics Agrícoles i Pèrits Agrícoles de Catalunya, Col·legi d’Enginyers Agrònoms de Catalunya, Col·legi de Veterinaris de Lleida, Col·legi d’Enginyers de Monts i “la Caixa”). El llibre guanyador de l’edició anterior va ser La savia como índice de fertilización, obra escrita pels professors de la Universitat Autònoma de Madrid Carlos Cadahía, Ivan Frutos i Enrique Eymar. El llibre, que ha estat publicat per l’editorial Mundi-Prensa, és un manual amb normatives que permeten utilitzar la saba per al diagnòstic de nutrició i per a la millora de la fertilització dels cultius.

 

La FIRA DE SANT MIQUEL-EUROFRUIT es promociona a França

Fira de Lleida ha portat a terme la darrera setmana una acció promocional a França, concretament al Saló de Tarbes, destinada a captar expositors i visitants francesos per al saló agrari lleidatà i donar suport a diverses empreses expositores de la Fira de Sant Miquel que s’han desplaçat al país veí per obrir nous mercats. Les firmes que han viatjat al saló francès per potenciar les seves exportacions internacionals pertanyen al sector de la alimentació (embotits, formatges i peix).

El Saló Agrícola de Tarbes ha tingut lloc de l’11 al 14 de març i ha comptat enguany amb la presència de 320 expositors distribuïts en 30.000 m2 d’exposició, i ha registrat la visita de més de 40.000 visitants. El director general de Fira de Lleida, Oriol Oró, ha viatjat a la fira francesa encapçalant la delegació catalana.

La presència de Fira de Lleida a Tarbes s’emmarca en el projecte DestinoPirineos, pertanyent a la Plataforma d’Esdeveniments Pirineus (PEP), projecte cofinançat pel fons Europeu de Desenvolupament Regional FEDER. Els promotors de la plataforma consideren que aquesta és una eina útil de promoció perquè les petites i mitjanes empreses dels territoris en qüestió (Tarbes, Saint Gaudens, Barbastre i Lleida) s’obrin als mercats veïns, alhora que facilita l’intercanvi entre empreses i el desenvolupament de relacions comercials i econòmiques de les quatre regions.

A més dels contactes amb empreses i entitats del sector agrari, Oriol Oró va entrevistar-se amb els presidents de les institucions firals pertanyents a la PEP (Saint Gaudens, Lleida i Tarbes).

L’objectiu de l’acció lleidatana és internacionalitzar la fira agrària de Sant Miquel i el saló Eurofruit per mitjà de la captació de visitants i expositors de diverses àrees geogràfiques. Fira de Lleida ha apostat en els darrers anys per la internacionalització com un dels elements fonamentals del desenvolupament i progrés dels seus salons.

 

 

Èxit de les activitats innovadores de la fira de Sant Miquel de Lleida

Les activitats tècniques celebrades en el saló agrícola lleidatà han aplegat quasi 5.600 inscrits, un 40% més que l’any 2008

La 55a edició de la Fira Agrària de Sant Miquel i la 24a edició d’Eurofruit (Saló Internacional del Sector de la Fruita) han tancat les portes “superant un any difícil amb un balanç positiu”, segons ha manifestat Àngel Ros, alcalde de Lleida i president del Patronat de la Fundació Fira de Lleida. Ros ha dit que “el nivell de satisfacció d’expositors i visitants és alt, considerant la situació econòmica actual” i ha destacat l’èxit de participació en les activitats tècniques desenvolupades en el marc de la fira”, amb un total de 5.583 participants (un 40% més que en l’edició del 2008).

El president del Patronat de la Fundació Fira de Lleida ha ha afegit també que de cara a la propera edició la Fira de Lleida potenciarà la professionalització del certamen “establint dies més encarats al visitant professional però mantenint el saló obert al públic en general, ja que Sant Miquel ha estat sempre la fira de tots els lleidatants”.

Activitats innovadores
El organitzadors del saló internacional, que enguany ha rebut més de 180.000 visitants, han incidit també en les activitats innovadores que han tingut lloc durant la celebració de la fira, com el Congrés Gastronòmic Lleida Qualitat, organitzat pel Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida i que “ha demostrat l’alt nivell i la capacitat d’innovació de la cuina lleidatana” i el Mercat de Promoció i Venda Directa dels Productes Agraris de Proximitat, organitzat per la Unión de Ramaders i Ramaders de Catalunya (URAPAC-UPA). Aquesta darrera experiència, pionera a Catalunya, constitueix un recurs més de cara a trobar noves fòrmules de comercialització de la producció agrícola i ramadera, dins del procés general de reorientació de l’agricultura motivada per la globalització de l’economia.

El director general de Fira de Lleida, Oriol Oró, ha incidit de la seva banda en l’espai virtual de la Fira de Sant Miquel, obert a tots els expositors, i que constitueix un atractiu complementari al propi certamen. El web oficial de la Fira de Sant Miquel mantindrà durant tot l’any la informació de les empreses expositores i dels seus productes per tal de facilitar la seva comercialització. Igualment, s’ha mostrat satisfet de la venda de tots els caps de bestiar exposats en el saló.

La Fira de Sant Miquel i el saló Eurofruit s’han desenvolupat entre el 25 i el 29 de setembre a Lleida i ha comptat enguany amb 336 expositors, amb una superfície neta d’exposició de 26.360 m2 i amb un ampli programa que ha inclòs 90 activitats paral•leles: 47 jornades tècniques, 6 reunions professionals, 5 exposicions i demostracions i 32 activitats relacionades amb el Congrés Gastronòmic Lleida Qualitat. Entre altres novetats cal destacar l’exposició de 6 vaques de la mostra artística Cow Parade de Madrid, la presentació del programa de cooperació internacional del Banc de Recursos, el sorteig d’un viatge a Pequín per part dels associats a la FEMAC i el sorteig d’una trituradora promogut per de Serrat Trituradoras.

En el capítol d’activitats paralel•les cal incidir també en la convocatòria de guardons com el Premi del Llibre Agrari, dotat amb 6.000 euros. Amb un total de 33 obres presentades, el premi ha estat guanyat pel llibre La savia como índice de fertilización, editat per Mundi-Prensa i escrit per Carlos Cadahía, Ivan Frutos i Enrique Eymar, professors de la Universitat Autónoma de Madrid. El llibre és un manual amb normatives que permeten utilitzar la saba per al diagnòstic de nutrició i per a la millora de la fertilització dels cultius.

Quant als guardons tecnològics, dotats globalment amb 4.000 euros, una màquina recollidora de cebes de doble capçal és la guanyadora del 13è Premi a la Innovació Tecnològica de Màquines Agrícoles; un braç suport flotant per a desbrossadores interceps ha rebut el 13è Premi a la Seguretat en el Disseny de Màquines Agrícoles, mentre que un túnel de rentat i desinfecció per a tot tipus de palots s’ha emportat el 13è Concurs d’Innovacions al Sector Fructícola.